Розглянемо ситуацію: ви з командою працюєте з іноземним замовником, який готовий платити за реалізацію проекту. Коротко кажучи, у тебе є інвестор.
Є декілька варіантів організації бухгалтерії в таких стартапах:
Ти реєструєш себе і всіх членів своєї команди як ФОП 3-ї групи спрощеної системи оподаткування.
У цьому випадку кожен член команди окремо отримує напряму на свій розрахунковий рахунок гонорар від замовника.
Щодо витрат: всі ФОП сплачують єдиний податок у розмірі 5% від суми надходжень + єдиний соціальний внесок (надалі – ЄСВ) у розмірі 22% від мінімальної зарплати, встановленої в поточному місяці.
Ти – ФОП 3-ї групи спрощеної системи оподаткування, члени команди – ФОП 2-ї групи спрощеної системи оподаткування.
У цьому варіанти ти укладаєш договір ЗЕД (зовнішньоекономічної діяльності) напряму з замовником, а з членами команди – договори надання послуг, і сплачуєш їм згідно акту виконаних робіт винагороду за їхню роботу зі свого розрахункового рахунку ФОП.
Що стосується витрат для ФОП в Україні за цією схемою: ти як ФОП 3-ї групи сплачуєш ЄП у розмірі 5% від усієї суми надходжень + ЄСВ; ФОПи 2-ї групи платять ЄП в розмірі 20% від мінімальної зарплати, встановленої на 01 січня поточного року + ЄСВ.
ФОП 3-ї групи спрощеної системи, члени команди – наймані працівники.
Ти укладаєш договір ЗЕД напряму із замовником, а з членами команди – трудові договори, як з найманими працівниками, береш їх до себе на роботу офіційно в штат із записом в трудові книжки працівників.
Тут витрати наступні:ти як ФОП 3-ї групи сплачуєш ЄП у розмірі 5% від усієї суми надходжень + ЄСВ + сплачуєш ЄСВ з заробітної плати найманих працівників у розмірі 22%, а з зарплати найманих працівників утримуються ПДФО 18% та військовий збір 1,5%.
Крім того, потрібно вести кадровий облік працівників і шанс отримати штраф значно зростає, оскільки куча різних нюансів, про які слід пам’ятати – тут однозначно краще скористатися послугами бухгалтера.